söndag 26 februari 2017

DIY Gunghäst Remake


För knappt ett år sedan hittade vi den här mögliga lilla ponnyn på en loppis. Jag blev kär i modellen på direkten och gillar att den har hållare på sidan, dvs bra för småttingar. Så vi slog till. Nu var den möglig med avbrutet handtag, plus att RGB-färgerna är mina värsta. Så vi tvättade, slipade, grundade och målade. Köpte ny rundstav och lackade de trärena ytorna. Det syns fortfarande lite spår av möglet på ett ställe, men det gör mig ingenting. Det är inte farligt och har den några år på nacken får man acceptera sånt. Färgen är från panduro och heter apelsin tror jag. I slutändan säkert lika dyr som en ny men vad gör väl det. 

Elias fick den av oss i 1-årspresent (eftersom vi inte ville köpa något nytt när han säkert skulle få så mycket av släkten) och det var love at first sight. 

1 kommentar:

  1. Apelsinnyansen var verkligen hundra gånger bättre! Nu håller jag förresten verkligen tummarna för dig att det går bra med de inskickade ansökningarna <3

    SvaraRadera