lördag 14 januari 2017

Hashtag: Vardagspusslet


Känner för första gången på länge att tiden inte räcker till. I skolan jobbar jag maniskt för att komma ikapp, sen skyndar jag mig hem för att jag längtar efter familjen. Hemma leker vi, fixar smågrejer och lagar middag, söver Elias för att sedan kolla på någon serie i en timme innan jag måste sova för att orka gå upp kl fem. Mest är det nog bara ovana och nya rutiner. Och onödiga skuldkänslor över att inte ta tillvara på varje minut jag är med Elias när vi ses så lite (att gå från dygnet runt till några timmar varje kväll är märkligt) och onödiga skuldkänslor över att inte jobba intensivt i skolan när jag längtat dit så mycket. Jag antar att balansen kommer med tiden, och gör den inte det kommer väl acceptansen iallafall hjälpa.

Under tiden får jag väl vara nöjd med att vara klar med två tavlor. Här är en av dem.

2 kommentarer:

  1. 1. Tavlan är fantastisk!
    2. Känner igen mig mycket i det du skriver även om jag bara har några jobbdagar i veckan. Tycker att det är sjukt jobbigt men tröstar mig verkligen med att det förhoppningsvis kommer förändras framöver. Ibland till ännu sämre kanske men oftast blir en väl van vid situationen och kan lära sig att hantera den på ett annat sätt. Med mer balans, precis som du skriver.
    3. Ta all tid du behöver åt dig och din familj men hör av dig om du behöver prata, ventilera eller bara drömma :)

    SvaraRadera