fredag 6 januari 2017

Fem mobilbilder


I dagarna har det varit - 16 grader när jag har gått till skolan. Jag klädde på mig allt varmt jag hade (kappa + ullponcho = guld) och gick till skolan. Kände mig lite som Rey i Star Wars?


Såhär ser stora ateljén ut när den är tom och har nyskurade golv. Mitt bästa rum på skolan. 


Och det här är vad jag sysslat med. En måste jobba med minst två tavlor parallellt när man målar med olja (tycker jag), annars hamnar man alltid i lägen där man måste vänta på att färg torkar eller riskera att smeta ut allt och behöva göra om. Målet var att de här två skulle vara färdiga innan skolan börjar på riktigt på måndag men det kommer aldrig gå.


En dag gick vi och storhandlade på Willys och provade att sätta Keshi i kundvagnen, alltså succé! Han satt helt koncentrerad och pillade med kedjan hela handlingen. Började nästan gråta pga så stor nu. Bonus: Träffade på vår BVC-sköterska när jag hade famnen full med grönsaker, mycket lägligt! 


1 kommentar:

  1. Men alltså vilka fina målningar! Så mycket stämning och fina färger. De känns vardagsnära och samtidigt lite mystiska på samma gång. Ser verkligen fram emot att få följa processen!

    SvaraRadera