söndag 1 januari 2017

Årssummeringen

Jag har försökt summera det här året men det går inte. Det är för stort. Jag kan inte sammanfatta hur är det att bli mamma, få en bebis som får allt annat att kännas meningslöst, få tusen kriser, flytta till usa, balansera på gränsen till depression, försöka bygga upp en helt sargad kropp. Det är så svårt. Men för att göra det lite lättare och få en piggare stämning kan man ju prova en lista, den här hittade jag hos niotillfem.


Gjorde du något 2016 som du aldrig gjort förut?

Massor. Det mesta relaterat till att få barn, så t ex föda barn, amma, byta blöjor och blablabla. Gick till skolan med kiss på tröjan och sånt där. Åkte till USA och bodde där i fyra månader. Gjorde en offentlig utsmyckning. Var med på ett helt gäng med utställningar.

Vilka länder/städer besökte du?
Antar att Sverige inte räknas? Isåfall de tre goa delstaterna Washington DC, Maryland och Virginia. Fast DC är ju ingen delstat, men ni fattar.

Vad var din största framgång 2016?
En av mina tavlor blev utvald att vara med i Moving Art Projekt av 2000 inskickade[sic!], jag blev utvald att göra en platsbaserad utsmyckning i Bollnäs folkhögskola och fick jättefina recensioner för en utställning min klass hade i Gävle Konsthall.


Bästa köpet?
Bärsjalarna och min telefon.


Gjorde någonting dig riktigt glad?
          ↓↓↓↓↓

Och ledsen?
Livet, rasismen, det vanliga.

Årets låtar?
Hade ett hormon-brekdown när Elias var en vecka gammal när jag hörde melodifestivalFrans sjunga I'm not sorry över att Elias också kommer växa upp och bli supergullig och lära sig en massa saker och buhuhuhu så det är helt klart den skäms-låter jag förknippar med det här året. Gråter fortfarande ibland när jag hör den!

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Alla känslor har varit mer intensiva i år, så både och.

Favoritserie?
Minns inte men har precis kollat klart på The Man in the High Castle så kanske den? House of Cards? Usch, alltså ingen av dessa var särskilt bra, vi har bara inte haft så mycket tid till serier i år. Last chance U var bra!

Bästa filmen?
Minns inte en enda ny film jag sett i år. Men vi hade Star Wars-maraton i somras, det är ju alltid bra.

Bästa boken du läste i år?
Minns inte, men har läst en del av Den sårade divan, verkar lovande.

Bästa matupplevelsen?
Gud så svårt. Nåt av alla ställen i Washington, eller Thanksgiving hos familjen i Silver Spring.

En mobilanteckning:
Har bara en som inte är någons telefonnr eller så, och det är vår inköpslista till lägenheten i Silver Spring.


Vad gjorde du på din födelsedag 2016?
Gosade med familjen, turistade i stora amerikanska affärer och åt tacos. Mina favoritgrejer helt enkelt.

Är det något du saknar år 2016 som du vill ha år 2017?
En fungerande kropp!

Nyårslöfte?
Inget.

Högsta önskan just nu?
En Yaro la fleur yellow-purple, hehehe. Så svår att få tag på... Och sömn såklart!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar