lördag 3 december 2016

Throwback julen 2015

 Längtar ju jättemycket efter någon form av julkänsla men den är som bortblåst. Jag antar att det är värmen här som sabbar det? Jag tänkte iallafall att en tillbakablick till förra året kan hjälpa till.


Vi firade jul hos oss, min familj och mormor kom hit från Uppsala. Vi dukade så fint vi kunde och orkade och gjorde ett vitt långbord. Inte så juligt kanske men vi hittade bara blåvita assietter på loppis och då passade inte rött..och ja vi var ute i rätt dålig tid så vi hittade inga fina buketter heller, men det blev tulpaner och en avklippt julstjärna. Det är inte lätt att fixa grejer när man är gravid i åttonde månaden och har svårt att gå pga foglossning.


Vi har ingen tv hemma så vi fick åka hem till min bror för jullunch och kalle anka-tittande, och på vägen stannade vi till på min skola. Just då höll jag på med mitt offentliga verk till Bollnäs folkhögskola så jag fick posera lite fräckt bredvid. 


Väl hemma igen blev det massor av mat och såklart paket. Notera att vi har en fasan i toppen på granen, jag hittar aldrig en stjärna jag tycker om. 


Sen var det proppfullt i magen, Elias gillade inte att dela plats med Janssons frestelse. Så konstigt att tänka att jag var bara sju veckor ifrån att få träffa honom här?


Och kolla vilken fin nattgäst vi fick! Världens största teddybjörn.

Det var en väldigt fin jul om jag minns rätt, även om jag var väldigt trött och stressad. Det var första julen vi firade hos mig/oss, och det är en väldigt fin grej. Att gå från att vara barnet som kommer hem varje år och istället bygga ett eget hem med egna traditioner. Det ska bli ännu finare i år att få göra med Elias också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar