fredag 16 december 2016

Silver magic ships you carry


Igår var en av mina äldsta kompisar på besök i Washington så vi passade på att ta en fika. Himla skönt att få prata med någon man känner på riktigt och ventilera allt som är knäppt med det här landet. Efter det passade jag och lilltassen på att gå på Reynolds museum i väntan på att David skulle sluta jobba. Min telefon har gått sönder, jag råkade byta sim-kort när telefonen fortfarande var igång så nu vill den plötsligt inte läsa sim-kort längre. Toppen. Så nu får jag göra allt old school och bestämma plats med den jag vill möta i förväg och sen se till att vara där i tid, än så länge har det gått bra.

Efter att vi mött upp David ägnade vi oss ett tag åt bebisen favoritsyssla, dvs vinka och ropa hej till alla runtomkring oss, innan vi gick och åt på ett pyttelitet tacoställe på 7th street. Som en bonus såg vi också en äkta filmisk knarkdeal, alltså pengar och en liten vit påse bytte plats genom ett handslag. Känner verkligen att jag fått ut allt man kan önska av en USA-vistelse nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar