fredag 23 december 2016

Love is a flower



Hej hej från tröttheten. Efter en natt med en bebis med magont är det ytterst lite energi i den här kroppen. Vid sex gav jag upp och klädde på mig, och började med dagens att-göra-lista. Det innebar bland annat att stryka dukar till julafton och koka göttfärssås till juldagslasagnen. Himla produktiv. Vid åtta väckte jag övriga familjemedlemmar så vi kunde gå och handla. Alltså kolla vilken klyshig fru jag börjar låta som? Jaja. Vi stod ett tag med alkisarna och väntade på att systemet skulle öppna, det kändes väl sisådär men vi firade med att gå till en blomaffär efteråt. Jag tycker så himla mycket om de få gånger jag får gå in i en blomaffär och plocka ihop exakt vad jag vill ha, istället för att köpa billiga nejlikor på coop. Det blev mörkröda rosor, gerbera och lite annat smått blandat med både gran och tall. Nu luktar det jul här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar