torsdag 8 december 2016

Have kids they said, it will be fun they said


Eftersom vi är i utvecklingsfasen från mordor kommer här fem små drömmiga sekvenser från en helt vanlig onsdag:
- När solen gick upp hade jag fått sova tre timmar ostört.
- Jag råkade mikrosomna på golvet när vi lekte. Vaknade av att Elias klättrade på mig.
- Jag impulsköpte en leksak för jag tänkte att det skulle köpa mig tio minuter till att dricka en take away-kaffe.
- Tre minuter efter att att kaffet var köpt och vi satt oss fick Elias nog och jag fick istället dricka kaffet utomhus samtidigt som jag viftade på tidigare köpta leksak och sjöng.
- Efter att ha försökt söva bebisen i ett antal timmar lät jag honom vara uppe och leka framför TVn medan jag grät och räknade ner antalet minuter (23) tills David skulle sluta jobba. 


Men det finns ju såklart andra stunder också, som när Elias tar en paus i lekandet och kommer fram och ger mig en kram för att sedan fortsätta leka. (Så ni inte börjar tro att jag är 100% otacksam över världens bästa bebis.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar