onsdag 21 december 2016

Äntligen hemma


Efter ett långt dygn på resande fot kom vi äntligen hem igår. Det var skönt men tyvärr fick vi en såndär typisk resa där allt gick fel. All personal sa olika saker till oss så vi fick "skäll" om man möjligt, inget flöt på och som grädde på moset kom min väska bort. Jag såg den lastas på planet från Amsterdam men väl på Arlanda var den borta. Dessutom blev jag ifrågasatt av en väldigt snorkig personal om hur jag verkligen kunde vara säker på att det var min väska jag såg...precis vad man behöver när man varit vaken i 36 timmar. Så har vi tur kommer den med bud inom ett par dar, har vi otur är alla julklappar, alla mina målningar, en bärsjal och nästan alla kläder jag äger borta. Hoppas inte. Dessutom är minneskortläsaren i väskan så under tiden få det bli en gammal bild.

Skönt att vara hemma iallafall. Nu ska jag gå och handla lite glögg och en amaryllis så får vi se om julkänslan kommer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar