söndag 13 november 2016

The Cheesecake Factory


För någon vecka sen när vi var hemma hos Marta och Mark pratade vi om amerikansk kultur i Sverige och jag råkade berätta att jag drömt om att besöka The Cheesecake Factory sen jag var typ sjutton och hörde om det i en sång av Amber Rubarth. Som tur är råkar Marta älska såna ställen så idag packade vi in oss i hennes minivan och åkte till Bethesda, och med oss fick hennes tre barn, pappa och bror, aka en ganska stor samling Gebre-Medhin/Woodwards. Det är så roligt att göra sånt här och samtidigt så himla mycket för hjärnan att ta in när jag annars är van med att vara ensam med Elias hela dagarna. Ibland undrar jag om jag verkar efterbliven när jag ibland har svårt att hänga med när alla pratar samtidigt, hoppas inte. Hur som helst åt vi hamburgare och cheesecakes tills vi mådde illa och då fick vi ändå med oss hälften hem i matlådor. They like it big in America, som Davids pappa skulle sagt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar