torsdag 17 november 2016

Nytt museum och gamla monument


Igår besökte vi museet med världens finaste fasad och världens längsta namn, National Museum of African American History and Culture. Det öppnade i september och det är högt tryck, så man fick boka biljetter (gratis) i god tid. Jag bokade i september och tog första lediga tiden, alltså idag, och nu tror jag att det är bokat till mars ungefär? Helt knäppt. Allt kändes verkligen nytt och modernt, precis så som jag kunnat gissa att ett nytt museum skulle kureras. Väldigt interaktivt med skärmar och ljud överallt. Lite trist att det var packat med folk och kö överallt, jag har svårt att koncentrera mig när jag mest känner mig ivägen. Mysig grej är dock att det finns ett café med typisk afro-amerikansk mat från olika delar av usa, det fanns massa olika grejer jag aldrig hört talats om eller smakat på. Dock gjorde jag en totalflopp och råkade beställa en soppa med ostron i, så brutalt när de låg där och simmade. Tur att det fanns goda tillbehör...


När vi fått nog av trängseln tog vi en promenad till Lincoln Memorial, lagom till att himlen öppnade sig och vi fick istället trängas med en hel mellanstadieskola som var på besök, dröm. Som en bonus råkade jag slå min kamera i Davids panna så att huden sprack. :'(

Men kolla här! Korean War Memoral! Det låg precis bredvid. Gillar ju verkligen inte krigshyllningar men hantverket på det här är ju en dröm.


Mina finaste. Sen vandrade vi mest runt och pratade om trams och House of Cards tills det var dags att åka hem och alla däckade i soffan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar