fredag 11 november 2016

En tisdag i november

Jag jobbar hårt för att ta mig ur den här politiska depressionen, men ärligt talat känner jag mig trött och lamslagen. Jag tänkte iallafall att vi kan kolla på hur vår tisdag såg ut genom min mobilkamera innan allt blev så jobbigt. Det var ju ändå en väldigt fin dag, dessutom en ledig dag så hela familjen fick vara tillsammans.

När jag vaknar på morgonen är det här det första jag ser, alla träd i höstfärger och klarblå himmel. Bebissängen var tom eftersom han väckt pappan flera timmar tidigare.

Vi klädde på oss och gick gick ut, förbi biblioteket aka den lokala vallokalen och ner på stan.

Målet var att äta brunch på det här stället, Eggspectation. Smoothie, eggs florentine och omeletter. Vet inte varför men tycker att amerikansk mat alltid ser så deppig ut? Lite 90-tal typ. Gott ändå. Gillar också att alla servitörer älskar barn (eller låtsas älska, räcker för mig) och flörtar alltid med Elias och kommer med smågrejer och vatten och sånt till honom.

Sen gick vi mest runt, köpte julklappar och sånt och pratade om kvällen. Jag var ytterst nervös hela dagen.

Sen bjöd vi hem Niklas tillsammans med vin, pizza och chips och kollade på den här skräckfilmen. Den vet ju alla hur den slutade. Tog för övrigt säkert trekvart innan alla fattat hur alla tabeller och sånt funkade. Måste varit fullt upp för de som gjorde grafiken.


Betyg på dagen:
Väder 5/5
Mat 5/5
Sällskap 5/5
Tro på mänskligheten 1/5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar