måndag 21 november 2016

Gamla fotoalbum


Innan vi åkte till USA fick jag ett fotoalbum från mina föräldrar med en salig blandning bilder från mina första år, jag tror att det måste vara 89-91 kanske. Det bilder från när mina föräldrar byggde vårt hus, födelsedagskalas och semstrar. Det är något fint med såna här bilder för det skulle verkligen kunne vara vilken familj som helst. Kalasklädda barn runt ett bord, ett pepparkakshus, julgardiner. Allt är också så oredigerat, på en bild av min storebror ligger en hög med tidningar och några påsar i bakgrunden, smulor på bordet osv. På en annan bild gör tre av fyra släktingar en ful min och på det stora hela blir det lite stelt á la "kolla in kameran nu". Jag vill ju inte låta som en såndär som hatar modern teknik men det är lite befriande att allt inte är så snyggt och undanplockat.

Jag kan ju iochförsig också tänkte mig att det är fruktansvärt irriterande att vänta fyra veckor på bilderna och när de väl kommer blundar man på hälften av bilderna och det är en ful ica-påse i bakgrunden. Men fint ändå. Planen är att jag ska måla mig igenom så många som möjligt av de här bilderna, men vi får se hur det går.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar