torsdag 3 november 2016

En lista

jag gör: så gott jag kan
jag kan: mycket mer än jag tror
jag köper: inte att det bara skulle handla om inställning
jag borde: tänka snällare tankar om mig själv
jag måste: sluta vara så avundsjuk
jag vet: inte varför jag är det
jag tycker: att alla andra är så bra
jag tänker: jag vill också vara bra


jag förbrukar: för mycket energi på att tänka så
jag lyssnar: aldrig på mina egna råd
jag drömmer: om lugn och ro
jag längtar: efter den visdom som kommer med ålder
jag fasar: för att det inte funkar så


jag använder: alla tips jag fått i KBT
jag njuter: när det funkar
jag blir: frustrerad när det inte gör det
jag äter: antidepressiva när det är som jobbigast
jag dricker: nästan aldrig alkohol längre
jag struntar: i om det gör mig tråkig
jag ska: ta hand om min hjärna
jag sparar: på fina minnen
jag brukar: tänka på dem när det är svårt


jag tittar: på allas bilder
jag läser: deras ord
jag vill: också ha det så

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar