tisdag 15 november 2016

DIY Soffbord


Jag tänkte att jag skulle visa upp vårt nuvarande soffbord lite extra i väntan på det rätta nya. Jag gjorde det själv för ett par år sedan och är ju ändå ganska stolt. Det är egentligen bara en prototyp för jag inte ville lägga pengar på dyrt material innan jag visste om det skulle funka, men sen har det fått vara kvar. Det är så det ganska ofta blir antar jag, det är därför jag aldrig brukar göra tillfälliga lösningar.

Det är gjort av tre kompostgaller, där två är avklippta på mitten. Sen sattes de ihop igen med buntband. Allting är målat med kopparfärg från panduro, eftersom jag inte gillar sprayfärg använde jag pensel vilket tog en e-v-i-g-h-e-t men det är det värt för att få ett jämnt resultat. På det ligger en skiva akrylplast från Biltema. Tror att allt som allt kostade det strax under tvåhundra, det är ju rätt värt. Jag gillar verkligen modellen, att det känns enkelt plus avlastningsytan. En dag kanske jag får göra det på riktigt med svetsat galler och härdat glas.

Ps Bilden är från när bordet var nytt, vad konstigt det är att ens hem långsamt förändras utan att man tänker på det? Typ, vad tomt det känns?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar