onsdag 23 november 2016

Åtta snöflingor


✥ Ikväll är vi bjudna på Thanksgiving-middag av modell mindre, det ska bli mysigt. Vi ska också ge oss på projektet "söva bebis borta", får se hur det går. 
✥ Imorrn är det Thanksgiving modell större, jag har ingen aning om hur många vi blir eller vart den är så det kommer bli minst sagt spännande.
✥ Vi behövde köpa nya nappar till Elias. Tyvärr ogillar han dem starkt. Sådär så att han är okej med dem dagtid när han blir ledsen i brist på annat, men ytterst jättemissnöjd med dem vid sovdags/under sömn. Så han vaknar hundra gånger om och tar en evighet att söva om = drömliv.
✥ I helgen är det första advent (visst?) och jag har ambitionen att göra lussekatter och koka glögg. 
✥ Ibland är det nollgradigt här på nätterna. Hoppas på snö!
✥ Elias kan stå utan stöd i några sekunder! Det pirrar i hela kroppen när jag ser det pga så stolt. Kan man ens säga stolt? Mer kanske pga svindlande tanke att han lär sig så mycket nytt och en dag kommer kunna prata och springa och sånt. 
✥ Jag försöker öva varje dag på att knyta double hammock med bärsjal, det är jätte-jätte-svårt att få till bra. Men älskar ju känslan när något är svårt och man långsamt blir bättre.
✥ Jag längtar hem så mycket att jag nästan spricker ibland. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar