lördag 26 november 2016

50 frågor

Gick in på Sandras blogg för att läsa om hennes break up och hittade den här listan. Lagom för en lördag efter för lite sömn.


1. Vem litar du på?
David
2. Vart skulle du vilja vara just nu?
Hemma hos en kompis, på förfest innan klubb med en alldeles för kort klänning och läppstift. Mmmm the dream.
3. Favoritstad?
Vet inte? Gillar verkligen Washington och tycker om tempot i Gävle men Uppsala kommer nog alltid vara bäst.
4. Vilket är ditt favoritnummer?
Har inget.
5. Vad var det senaste du åt?
Havregrynsgröt till lunch, vilken fest.
6. Om du var en krita, vilken färg skulle du vara då?
En sån där grön som man tror ska vara den perfekta skogsfärgen men visar sig vara alldeles för blågrön och sabbar allt.


7. Hur är vädret just nu?
Mulet, blåsigt. Det regnar inte än men skulle kunna börja närsomhelst.
8. Vem var den senaste personen du pratade i telefon med?
Skypeade med Gennet nyss, räknas det? Annars David.
9. Vad är det första du ser hos det motsatta könet?
Ser väl samma sak hos det motsatta könet som hos alla människor dvs ansiktet? Eller är frågan vad en blir intresserad? Isf antar jag övre halvan av ansiktet + händer.
10. Vad har du för skostorlek?
39 fast jag tror de blivit ännu större sen graviditeten, hur nu det kan gå till.
11. Favorit tv-program?
Det enda jag kollar på vad gäller riktig tv är nog The View (pratprogram med bl a Whoppi Goldberg med mycket politik) och Pitch (drama om en kvinnlig baseballspelare)
12. Har du några syskon?
Ja, ett.
13. Längd?
169 cm
14. Hårfärg?
Rött fast nu mer ljusbrunt = deppig färg.
15. Ögonfärg?
Gröna. Eller blå ibland.
16. Använder du kontaktlinser?
Nej. Men tappade mina glasögonen för sex år sedan och borde skaffa nya.


17. Favorithögtid?
Juljuljuljuljuljul pga varar i flera veckor och man kan gå all in no limit.
18. Favoritmånad?
December pga jul
19. Har du gråtit någon gång utan anledning?
lol
20. Vilken var den senaste filmen du såg?
Minns inte pga kollar typ aldrig på film men gissar att det var något krigsdrama som David ville se.
21. Favoritdag på året?
Borde man ha en sån? Kanske 19 februari, Elias födelsedag <3
22. Är du för blyg för att fråga ut någon på dejt?
Nja, har aldrig varit någon dejtare (minns knappt om jag ens varit på en riktig dejt?) men har aldrig varit blyg när det kommer till killar.
23. Kan du stå på huvudet (utan att luta dig mot en vägg)?
Nej.
24. Kramar eller kyssar?
Kramar.
25. Choklad eller vanilj?
Vanilj.
26. Har du tatueringar?
Ja, en tv-spelsfigur, en sjöjungfru, ett träd och några smågrejer.
27. Vad lyssnar du på just nu?
Elias som säger dadadadadadadaaaa.
28. Är du kär i någon kändis?
Jag är alltid lite kär i Alexander Skarsgård.
29. Vilka böcker läser du just nu?
Försöker läsa Egenmäktig förfarande av Lena Andersson men hjärnan är ju som gröt av sömnbristen.


30. Piercingar?
Nä, men hade en septum (näsan) för x antal år sedan. Innan det hade jag ett hål i läppen som nu är ett jättefult ärr.
31. Favoritfilmer?
Paris is burning, Farväl Falkenberg, Friday night lights, Modig, säkert massa fler.
32. Favoritsport?
Amerikansk fotboll 4-ever
33. Vad gör du just nu?
Sitter i sängen och försöker samla energi till att gå och handla.
34. Smöriga, naturella eller saltade popcorn?
Åh, smörpopcorn! Det har jag inte ätit på en evighet. Mmmmm.
35. Hundar eller katter?
Hundar! Katter är så läskiga, de kan försöka döda en när man minst anar det.
36. Favoritblomma?
Hmm. Pion? Hortensia? Hibiskus? Gladiolus? Tistel? Jag veeet inte. Jag älskar alla blommor utom gerbera.
37. Har du blivit påkommen med att göra något du inte får göra?
I gymnasiet satte jag mig vid Fyrisån med en kompis och drack vin en fredag eftermiddag i typ mars, så visade sig att lokalnyheterna att filmat oss och mina föräldrar såg mig på tv. :(
38. Har du en bästa kompis av det motsatta könet?
Nä, men har haft flera.
39. Har du älskat någon någon gång?
Ja.
40. Vem vill du träffa just nu?
Vet inte. Någon snäll som frågar rätt saker.


41. Är du fortfarande vän med folk från skolan?
Ja, men det är inte många.
42. Hur imponerar man på dig om man är kille?
Man skrattar åt mina skämt, tar mig på allvar och tror inte att man är bättre eller smartare än mig.
43. Gillar du att flyga flygplan?
Nej, vem gillar det? Sjukt jobbig luft.
44. Höger- eller vänsterhänt?
Höger.
45. Hur många kuddar sover du med?
En.
46. Saknar du någon?
Ja, saknar flera.
47. Lyssnar på radio?
Älskar p1 när jag är hemma i Sverige, världens bästa sällskap.
48. Bästa beslutet du har gjort i år?
Åka till USA.
49. Sämsta beslutet i år?
Jag vet inte. Inget stort iallafall.
50. Din senaste nerladdade app?
Pinterest, jag tänkte att det kunde vara fräckt att börja pinna lite som alla andra men jag har inte orkat ta reda på hur man gör än.



Puh, det var det nu ska vi handla maaaat. Så hungrig, ska övertala David att göra hamburgare. Puss och hej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar