söndag 16 oktober 2016

Serietips: Last chance U


Nu kanske jag är sist på bollen som vanligt när det kommer till serier, men jag kör ändå. Vi har fått låna Netflix av en kompis (= älska livet) och en av de första titlarna jag såg var Last chance U. Min all time favorite sport är ju amerikansk fotboll och framförallt som tema i filmer och serier så jag väntade max fem sekunder innan jag klickade. Det här är dessutom en dokumentär så det är ännu bättre. I serien följer vi ett fotbollslag på ett junior college som rekryterar killar med stjärnpotential, men som av en eller annan anledning inte rekryterats till ett riktigt college. Det kan alltså handla om dåliga betyg, dåligt beteende eller bara dålig karaktär. Och en hel del dåliga förutsättningar såklart. Fotbollslaget heter Lions och ligger i en liten håla vid namn Scooba, där absolut ingenting verkar finnas förutom Subway och en colamaskin.. Så alla har hamnat där utan att egentligen vilja det och ingen vill vara där, men alla måste för att komma dit de vill. Dessutom måste de växa upp, sköta sig och få bra betyg, vilket inte verkar vara helt lätt när man är van vid att vara en stjärna på high school och inte så van vid att plugga. Alltså ibland vill man bara skrika åt dem att de ska skärpa sig, blir helt trött. Den är iallafall ganska bra, jag tycker det är fina porträtt av spelarna och det är roligast när man får se dem sitta och vitsa med varandra.

Egentligen är det som en realityversion av säsong 4 och 5 av Friday Night Lights, och det är ju min favvoserie så inte konstigt att jag gillar den här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar