lördag 22 oktober 2016

Monthly Makers: Leksaker

http://picasion.com/


Nu är alla Elias favoritsånger illustrerade i en tuggvänlig bok.

Pysselutbudet i den här stan lämnar lite att önska och vi har absolut inga verktyg här förutom en nål och en slö sax, så det var lite svårt att komma på något att göra. Till slut kom jag på att jag har sett någon som sytt ihop små böcker, vilket skulle passa rätt bra här eftersom Elias gillar att läsa/bläddra/bita i böcker. Nu kändes filt lite mer lätthanterligt med tanke på utrustningen, så det fick bli det. Känner ni igen någon av sångerna?

Ps. Jag vet inte vad somgick snett med vitbalansen. Ds

9 kommentarer:

  1. Nää vad fin! Så välgjord och med massor av kärlek :) Den lilla kaninen är min favvosida såklart - är det ett hus vid skogens slut kanske? Också impad över hur du med enkla stygn skapade djup i båten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så jättemycket! Det är precis den sången! :)

      Radera
  2. Åh vad fin idé! Och utförandet! Det är såklart elefanter som balanserade på en liten tråd, kråkan som skulle ut och åka, haren vid huset vid skogens slut och så imse vimse spindel! Ekan är jag mer osäker på, kanske jag hade en gång en båt? ro ro ro din båt? Hunden och månen är nog en låt jag inte hört :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Det är "En kulen natt" (med handrörelser som Elias älskar) och "Hunden sjunger för månen", men det är kul att det går att sjunga flera sånger på varje bild.

      Radera
  3. Vilket fint bidrag! Tycker elefanten är så himla söt! Älskar de små ögonen på den. Och vilken himla bra och rolig grej att göra själv. Kan tänka mig att Elias gillar den.

    SvaraRadera
  4. Supersöt! Perfekt för Elias! Och så fina detaljer du skapat i den!

    SvaraRadera
  5. Åh, tygböcker är kul att göra. Roligt med temat favoritsånger!:) Den blev verkligen fin!!!

    SvaraRadera
  6. Imse vimse spindel tog jag direkt! Så himla fint att kunna göra en sån här själv och det märks att du har lagt kärlek i stygnen. <3

    SvaraRadera