måndag 10 oktober 2016

Milkshakes & ångest


Varje söndag tänker jag nejnejenejnejenej inte måndag imorgon. Konstig grej för jag har nog aldrig haft så mycket söndagsångest förut, och absolut inte som nu. Kanske för att jag alltid verkligen gillat vad jag gör och/eller kunnat styra mitt eget schema, mvh humanist 4-ever. Nu är veckan så definitiv och dessutom intensiv. Mitt schema är helt beroende av Davids och så länge han jobbar (minst nio timmar om dagen) måste jag råstirra på Elias så att han inte slår ihjäl sig eller sväljer något farligt. Det är helt klart det mest utmattande jag har gjort. Det är samtidigt så sjukt osoft av mig att känna såhär i ett land där lagen säger att man har rätt till sex veckor ledigt efter förlossningen, men det är bara rätt till ledigt och inte betalt. Alla andra måste lämna sina små djur till dagis, släkt eller sluta jobba. Och här sitter jag och har ångest för det = svårt att inte känna sig otacksam. Mest är jag nog bara lite trött och ensam, och jag antar att det är okej att känna så. Dessutom får jag vara tacksam över att min bebis är så söt, min man alltid kommer hem när jag inte orkar mer och det finns chans att dricka vanilla shakes i solen på helgerna.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar