torsdag 27 oktober 2016

Man with a giant cock (blue)

Igår var vi på National Gallery of Art, vilket ställe alltså. Vi var bara i östra flygeln där all "modern" konst finns, och bara det tog halva dagen. På taket finns t ex en innergård där Hahn/Cock bor, den som förut bodde på Trafalgar Square i London.

 Kolla vilken babe jag hade med mig <3

Såhär stort är det inomhus mellan de tre torn där alla gallerier är. Massa stora skulpturer att kolla på, men lite sjukhuskänsla på lokalen. I gallerierna hade jag bara mobilen att fota med så jag lägger nog upp fler bilder när jag orkar/hinner föra över → håll ut alla konstvänner.

Det blev lite dålig stämning när Tes behövde sova, jag knöt upp honom på ryggen efter ett blöjbyte och han somnade på direkten. När vi går in i nästa rum knackar en vakt mig på axeln och säger att ryggsäckar inte är tillåtna (?) så jag måste ta ner honom. Alla som har barn kan ju gissa hur bra stämning det blev när den trötta bebisen som egentligen hatar att somna bland folk väcktes inom tre minuter...så det kändes bäst att ta oss därifrån och komma tillbaka en annan dag. Istället gick vi till Clydes vid Gallery park och åt mat. Mysigt ställe med lagom mycket folk och helt okej priser. Vi lyckades söva bebisen och David råkade beställa en hel hummer (det såg mycket brutalt och kladdigt ut), alla förutsättningar för en bra middag alltså. Så mätta och glada jobbade vi oss sen hem i rusningstrafiken, och det var den lilla utflykten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar