onsdag 12 oktober 2016

Ett foto i timmen

Igår var en sådär riktigt ensam dag där jag verkligen önskade att jag hade någon att hälsa på hos eller ringa. I brist på det bestämde jag mig för att prova på det här med ett foto i timmen så jag skulle ha något att syssla med. Nu var det rätt svårt att komma ihåg/hinna med, fattar inte hur folk gör? Sätter man en timer?

7.00 Vi går upp med solen och äter frukost hela familjen. Mjölk till Tesfai och gröt till mig och David.

8.00 Jag försöker göra praktiska saker, som att vattna våra två blommor, bädda, diska, leka, hindra bebisen från att ta livet av sig.

9.00 Tydligen tar det minst två timmar för jag missade kl nio.

10.00 Nångång på förmiddagen ska en servicekille komma och förbereda vår AC för vintern så vi flyr hemmet och går ut på promenad.

11.00 En timme senare är vi fortfarande ute och Tesfai är fortfarande vaken. Vi där här laget är jag trött på alla upp- och nerförsbackar och ganska avundsjuk på hans gosiga plats.

12.00 Varje dag blir det grötlunch med frukt för Tes och luft för mig. Då brukar vi också passa på att ha telefonmöte med David.

13.00 Efter lunch röjer vi runt på golvet.

14.00 Glömde visst den här också, men jag försökte få Elias att somna men han vägrade som vanligt → sur mamma.

15.00 Jag sjalade upp Tes på ryggen och tog en promenad och han somnade nästan direkt. Så här sitter jag i en park och lägger patiens för att inte riskera att väcka honom igen genom att gå in. Antagligen dagens bästa stund. (Tänk om en haft en termos kaffe med sig.)

16.00 Hemma igen. Pigg och vaken! Här nånstans passar jag på att äta lunch...

17.00 Dags att laga mat, det blir blomkålsgratäng med sojakorv och diverse orangea grönsaker. Vegokorven här är föresten så sjukt god, något helt annat än Hälsans köks torra grejer.

18.00 Maten är klar! Pappan är hemma! Det bästa som finns är att se hur glad Tes blir när David kommer hem, han skrattar och pratar jättemycket då.

19.00 Solen har precis gått ner men det finns fortfarande tid till lite mera lek innan det är dags för kvällsmjölk, bok och nattning. Det sköter alltid pappan så jag får träna, peta mig i naveln eller nåt annat.

20.00 Ingen bild men bebisen sover, TVn är på och jag ligger utsträckt i soffan.

Tack för idag, lilltass.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar