torsdag 6 oktober 2016

Födelsedag för 2,5 personer

Igår fyllde min favoritperson år, hela 31 år. Han är den finaste person jag vet, så himla smart och varm och rolig. Tänk att få vara gift med sin bästa kompis <3


Okej, nog med cheese. Jag och Tesfai började dagen med att gå till Giant och hitta en tårta värdig födelsedagsbarnet. Vi hittade en kyl med de minsta och gulligaste tårtorna jag sett, alltså kolla på den?? Den står alltså på en vanlig tallrik. Kunde inte motstå. David hade uttryckligen sagt att han inte ville ha en tårta eftersom det bara skulle vara vi men det struntar väl vi i, tårta är ju en mänsklig rättighet. Framför allt när de kommer i perfekt storlek. Vi stod i säkert en kvart och försökte välja sort, men till slut blev det en Boston Cream Cake. Frågade en i personalen vad det var för smak på den och hon tittade på mig som att jag var efterbliven och sa "Like a Boston Cream Cake?" och jag ba jaha okej då tar jag den. Obs, den var hur god som helst.


När David kommit hem från jobbet blev det det vanliga födelsedagsgrejandet, öppna paket och äta tårta och pussas och sånt. Det finns inga bilder på det pga bor i världens mörkaste lägenhet med usel kamera med uselt objektiv, så vi hoppar direkt till middagen. I Davids familj har man alltid fått välja mat på ens födelsedag, sjukt lyxig grej som jag anammade på tre sekunder. David brukar nästan alltid välja etiopiskt/eritreanskt, även i år. Inte mig emot, det är sjukt gott + gillar allt man får äta med händerna. Som tur är finns det säkert tolv etiopiska restauranger i vårt område, skojar inte, det var bara att välja första bästa. Så gulligt också att få det i ett litet paket i en take away-låda. Sen låg vi i soffan i injera-koma resten av kvällen och kollade på film och jag var blödig och kände i hela kroppen att de här två är min familj nu och jag behöver inga andra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar