onsdag 19 oktober 2016

Dark side


En gång i tiden hade jag en egen lägenhet i Uppsala, en lagom stor etta med balkong och sovvrå. I den hade jag en kökssoffa man fick ligga och röka i och det fanns alltid mynta till mojito. I vardagsrummet hade jag en mörkbrun tapet jag älskade, men det var också vad som verkade störa nästan alla som kom på besök. Det här var alltså under den värsta allt-ska-vara-vitt-och-gärna-shabby-chick-perioden så jag fattar att det var lite, eh, annorlunda. Men jag trivdes bra med det mörka, sedan dess har jag bott i hyresrätter eller ännu värre och allt har varit vitt (nu även gult!). Min smak var förvisso inte den bästa på den tiden så det är ju skönt att man utvecklas, men de mörka väggarna vill jag ha igen. Framförallt när jag ser en sånhär drömmig lägenhet, så många rätt med möbleringen också. Är så glad att allt det ljusa håller på att blandas upp lite nu. Fler bilder här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar