söndag 25 september 2016

Turister


Idag åkte vi in till Downtown Washington och kollade in typiska grejer, vita huset och lite monument sådär. En bra grej med att bo här är att vi inte behöver stressa för att "hinna med allt", är gift med en person som gärna vill se alllllllt som är klassiskt och finns med i historieböcker. Typ. Tesfai var inte superimponerad som ni ser på bilderna men jag måste erkänna att jag var ganska exalterad. Det är en sån maktsymbol, jag borde kanske inte gilla det men det gör jag. Det är något med att ha växt upp i en håla där ingen nånsin varit någonstans eller vill det heller. Jag satt där i norduppland och tänkte att jag aldrig skulle få åka till någon viktig plats, prata med några intressanta människor eller överhuvud taget göra något annat än att ätajobbasovadö. Hursomhelst. Efter vita huset, spegelpoolen och alla vietnammonumenten vandrade vi mest runt, åt på Shake shack och avslutade det hela med att gå förbi en hemlös man som onanerade helt öppet och dessutom i slow motion.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar