fredag 30 september 2016

Föräldraledig & art student


Tänk att den här lilla plutten är sju månader redan, snart åtta. Att dagarna kan gå så långsamt och tiden så fort (kolla vad poetiskt!) och nu är det bara tre månader kvar av min föräldraledighet den här gången. Vi har ju världens roddigaste system med föräldraledigheten, jag och David. Elias är född i februari, då var vi hemma tillsammans i tre veckor innan jag började skolan igen. Sen bytte vi av i juni när jag fick sommarlov och efter jul när vi kommit hem igen hoppar jag in i tredje året på konstskolan igen och så får David vara hemma igen. Lagom till nästa sommarlov blir det min tur igen och så är jag hemma så länge dagarna och pengarna räcker. Kaosigt, va? Jag vill helst inte att Elias ska behöva börja förskola innan nästa jul, men det beror ju helt på hur vi klarar det ekonomiskt. Just nu tar ju inte jag ut någon föräldrapenning alls och det är frustrerande ibland att inte ha några pengar att röra sig med, men även om jag skulle ta ut alla dagar som finns skulle jag inte få ut särskilt mycket pga ingen SGI. Vi klarar oss hur fint som helst och sparkontot växer så det är egentligen inget problem. Vi är båda ganska sparsamma och kreativa med att jobba med vad vi har men ibland är det trist att se alla andra köpa nya skor, soffkuddar, äta ute osv. Drömmen vore ju att få tag på ett extrajobb och/eller sälja lite könst.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar