torsdag 29 september 2016

Don't know why there's no sun up in the sky


Idag råder "severe weather alert" aka storm så jag och lillen hänger inne. Pappan ville inte riskera att fastna i trafiken så han jobbar på biblioteket två kvarter bort. Vet att det är töntigt men gillar ändå att vi är på samma plats. Plus att man får lunchsällskap = amaze. Jag känner att jag måste hitta aktiviteter för oss där jag får träffa andra vuxna (och helst inomhus). Typ öppna förskolan. Men det är svårt när vi inte har bil. Tesfai är nöjd så länge han får en möbel att klättra på men för mig blir såna här blöta dagar lite långdragna. Parklek är liksom inte ett alternativ när det regnar horisontalt. Så vi stannar inne, läser böcker och bygger med mjuka klossar. Största delen av tiden försöker jag bara hindra Tes från de hårdaste fallen. Ibland undrar jag om man kan bli sinnessjuk i längden av isoleringen. Vad gör egentligen alla andra av dagarna med barn i den här åldern?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar