onsdag 28 september 2016

Bokstavstavla


Eftersom vi kommer bo här så himla kort (fyra månader) känns det inte så motiverat att "inreda", framförallt inte när vi inte kommer få med något i väskorna hem, men jag har ändå känt att jag vill sätta upp lite grejer över Elias säng. Så när månadens Monthly Makers-tema var Bokstäver & ord tänkte jag direkt att jag ville göra en bokstavstavla. Först tänkte jag göra en större med hela alfabetet och små djur på, men sen kom jag på att jag har en sjumånadersbebis hemma och tid över är obefintligt (alltså hur snabbt kan man egentligen krypa/klättra/ramla??). Istället fick det bli en snabb tuschteckning med hans initial, men blev ändå sjukt ambivalent eftersom vi alltid kallar honom Tesfai. Borde jag göra ett T eller E?? Nåväl, det blev ett E iallafall, kanske kan jag göra ett T eller hela alfabetet senare. Som sällskap fick den en gammal dalmatin-illu och min senaste akvarell.

3 kommentarer:

  1. Perfekt start på ett framtida alfabet ju! Så fint med de organiska formerna, ådringarna i löven och dessutom superduperfin akvarell intill!

    SvaraRadera
  2. Vad fin den blev! Skir och vacker!

    SvaraRadera