torsdag 22 september 2016

20 frågor

Har sett den här listan överallt nu, tycker den är lagom för en torsdag förmiddag.

1. Om du hade fått en dotter nu, vad hade du döpt henne till?
Det kan jag ju inte säga, då kommer jag ju inte kunna använda det på riktigt sen. Men vad sägs om Greta Gebre-Medhin? Gillar Grace också men det funkar inte på svenska.

2. Sex utan kärlek eller kärlek utan sex?
Kärlek utan sex. Har haft tillräckligt med sex utan kärlek och älskar att vara kär.

3. Har du bra självförtroende?
Nej, men har nog en ganska okej självkänsla nu.

4. Nämn tre saker på din att-göra-lista?
Närmaste veckan: Åka in till DC, hitta födelsedagspresent till David, sätta upp bilder på väggarna så det blir mera hemma.

5. Beskriv ditt drömutseende.
Pass.

6. Någon du har kysst?
En kille som var alldeles för lång så han ställde sig extremt bredbent så vi skulle komma i samma höjd. VEM GÖR SÅ?? 

7. Har du kvar klädesplagg från då du var liten?
Ja, en tröja med gulliga djur på. (Resten tror jag skänktes till ett barnhem i Estland(?))

8. Är du nöjd med din profilbild på Facebook?
Jadå, lilla björnungen. Men dags att byta ändå.

9. Vad väljer du, godis eller chips?
Godis! Lösgodis!

10. Hur uppvaktar man dig?
Man lagar god mat (gärna med ost i) bjuder på rödvin och sig själv och skrattar åt alla mina skämt.

11. Har du rykten efter dig?
Tror inte det men hoppas lite ändå. En vill ju ändå att folk ska prata om en.

12. Din absolut sämsta egenskap?
Att jag fegar ur ofta, framförallt med sociala grejer.

13. Din bästa egenskap?
Jag är smart.

14. Kan man vara vän med sitt ex?
Det tycker jag. Jag har bara ett ex och vi är inte vänner men det behöver inte vara talande.

15. Har du kysst en kompis?
Ja.

16. Hade du kunnat ha distansförhållande?
Ja, har haft ett i åtta månader. Först var jag i Jordanien, sen åkte David till Österrike direkt efter. Tror att det är svårare om man inte kan hälsa på varandra och inte har samma dygnsrytm.

17. Hur lång är du?
169 cm

18. En vacker person?
Oj vet inte, finns så många?

19. Ett boktips?
Läste precis ut Den andra kvinnan av Therese Bohman. Vet inte om jag tyckte att den var amazing men helt klart bra. SPOILER: Dåligt slut

20. Bäst just nu?
Att vädret här är perfekt, 23° och klarblå himmel (efter flera veckor med +30° då man knappt kunnat gå ut för att inte bebisen ska svimma) Så skönt med rimligt promenadväder, kaffeväder, vara-ute-väder, möjligheternas väder. 

1 kommentar:

  1. Tycker verkligen att det är synd hur vissa namn absolut inte funkar på svenska :( Grace är verkligen fint annars!

    SvaraRadera