måndag 27 februari 2017

Konsumtionshets och kaffe


Ljuva sportlov! Klockan är halv två och vi har redan hunnit åka till Hemlingby och köpa en sittdel till barnvagnen. Normalt köper man väl det när barnet är typ ett halvår men eftersom vi var i usa var det ingen idé, och barnet hatar ju ändå vagn så det har känts så onödigt. Vet inte varför men jag känner mig alltid som en idiot i såna där butiker. Konsumtionshetsad, så mycket man borde ha för att garantera sitt barn en bra uppväxt, sånt man bara måste (!) ha. Antagligen känner jag så bara för att jag inte är deras idealkund. Typ köper så lite saker som möjligt, tar bussen dit, använder sjal och sysslar med babypottning. Det mesta har ju också att göra med att vi har rätt lite pengar så när de säger att en bilbarnstol "bara kostar 2999 kronor och därför är lika bra att köpa" får jag svindel och vill åka hem. Nu är sittdelen köpt iallafall, det är fin och enkel. Men dyr, jaja.

Här är förresten sista bilden i mina arbetsprover, tycker den blev ganska fin.

2 kommentarer:

  1. Åh igenkänning på det! Känner mig så alltid när jag är i klädaffärer, typ som att jag verkligen inte hör hemma. Min bästa affär är fair trade-affären i stan. Allt som går att köpa där är bra tycker jag. Dessutom är de som jobbar där så gulliga :) Sjukt nöjd också med att vår vagn (och sittdelen) är arvegods från min syster som hittade den i ett soprum :P Liggdelen lyckades vi hitta begagnat på Blocket :D det trodde jag faktiskt inte.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha shit vilket fynd! Här är andra hands-marknaden ganska trög tyvärr, jag antar att det är nackdelen med att bo på en mindre ort.

      Radera